GTW 330 to dwuosiowa przyczepa przeładowcza z zaczepem dolnym i podwoziem tandemowym z hydraulicznym wyrównaniem osi i układem kierowniczym z osią wleczoną (2. oś), pojemnością ładunkową 33 m³ i dopuszczalną masą całkowitą od 23 do 24 ton (droga) lub 35 ton (pole). Maksymalna wydajność rozładunku wynosi około 1 100 t/h. Może być stosowana do zbóż, ziarna kukurydzy i CCM. Unikalną cechą jest seryjny napęd za pomocą pasa zespolonego do hydraulicznego włączania i wyłączania ślimaka podającego, nawet pod obciążeniem. Dzięki temu można opróżnić ślimak przeładowczy nawet wtedy, gdy przyczepa przeładowcza nie jest jeszcze całkowicie pusta. Nadwozie jest optymalnie widoczne z fotela kierowcy ciągnika przez dwa duże okienka w przedniej ścianie. Ze względu na konstrukcję, w nadwoziu odkładana jest tylko minimalna ilość materiału. Unikalna konstrukcja ślimaka podającego, ze zwiększającym się nachyleniem zwojów ślimaka od tyłu do przodu, zapewnia równomierne opróżnianie na całej długości i minimalizację łamania ziaren. Opcjonalne wyposażenie obejmuje dzielony system przestrzeni ładunkowej TwinBunker do napełniania siewnika nawozem i nasionami, mechaniczne urządzenie ważące do rejestrowania przeładowanej ilości oraz terminal ISOBUS. Przyczepa przeładowcza stanowi logistyczne ogniwo transportowe między stałe pracującymi kombajnami zbożowymi a pojazdami transportowymi stojącymi na skraju pola i tym samym łączy w sobie zalety chroniącego glebę, wydajnego transportu polowego i szybkiego transportu drogowego. Jej zastosowanie zapewnia optymalne wykorzystanie kombajnu zbożowego dzięki możliwości pracy non-stop i w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia wydajności zbiorów. Oprócz transportu zboża przyczepy przeładowcze BERGMANN można również używać do przewozu innych materiałów sypkich, takich jak ziarna kukurydzy, CCM, rzepak itp., oraz jako podajnik nasion i nawozów do napełniania siewników i rozsiewaczy nawozów. Mają one nisko położony środek ciężkości, dzięki czemu zapewniają maksymalny komfort jazdy zarówno na polu jak i na drodze. Dzięki niskiej masie własnej wszystkie przyczepy przeładowcze mają dużą ładowność.
Wymiary |
Długość |
9.930 mm |
Szerokość |
2.550 - 3.000 mm |
Wysokość |
3.975 mm |
Długość nadwozia |
6.760 mm |
Szerokość nadwozia |
2.490 mm |
Ciężar |
Dopuszczalna masa całkowita (droga) |
23.000 - 24.000 kg |
Dopuszczalna masa całkowita (pole) |
35.000 kg |
Masa własna z wyposażeniem podstawowym |
9.800 kg |
Zaczep |
Zaczep dolny |
x |
Dopuszczalny nacisk zaczepu, zaczep dolny |
3.000 - 4.000 kg |
Pierścieniowe ucho dyszla (pierścień Hitch) Ø 50 mm |
x |
Ucho dyszla K80 |
x |
Napęd |
Wejściowa prędkość obrotowa wału przegubowego |
1.000 U/min |
Nadwozie/przestrzeń ładunkowa |
Pojemność ładunkowa |
30 m³ |
Pojemność ładunkowa z panelami bocznymi |
33 m³ |
Wysokość załadunku |
3.600 mm |
Ślimaki |
Średnica ślimaka podającego |
500 mm |
Ślimak podający z rosnącym nachyleniem |
x |
Średnica ślimaka przeładowczego |
600 mm |
Moc załadunkowa ślimaka przeładowczego |
1.100 t/h |
Czas przeładunku |
~ 1,5 min |
Wysokość załadunkowa |
5.840 mm |
Szerokość załadunkowa |
1.090 mm |
Podwozie |
Podwozie tandemowe |
x |
Hydrauliczne wyrównywanie osi |
x |
Liczba kół |
4 |
Liczba osi kierowanych |
1 |
Oś podnoszona (opcja) |
x |
Rozstaw osi |
2.100 mm |
Odległość między osiami |
1.880 mm |
Hamulec pneumatyczny |
x |
Prędkość transportu |
40 km/h |
Ogumienie |
Obręcz koła 26.5" |
x |
Obręcz koła 30.5" |
x |
Wymagania dotyczące ciągnika |
Moc silnika (min. - maks.) |
132 - 257/180 - 350 kW/PS |
* Zastrzega się możliwość zmiany wymiarów, ciężarów i danych technicznych. Wymiary i ciężary nie muszą odpowiadać wersji seryjnej i są niewiążące.